Kim jest Janusz?

Kim jest Janusz to prosta gra w skojarzenia. Co różni ją od konkurencji? Imprezowy charakter, bo w pudle oprócz kart, małej klepsydry i instrukcji jest też Janusz. I po nadmuchaniu ma półtora metra!

Gdy Janusz jest już przygotowany, w dołączonym notesie zapisuje się imiona graczy. Potem wystarczy wybrać z którymi pytaniami się zmierzą – żółtymi czy zielonymi. Gdy decyzja zapadnie, pozostaje tylko wskazanie pierwszego gracza.

Taka osoba w tajemnicy czyta hasło z karty i przy pomocy nadmuchanego Janusza próbuje je zwizualizować, tak aby reszta graczy jak najszybciej je odgadła. Pokazujący nie może się odzywać ani wydawać innych dźwięków! Klepsydra odmierza 45 sekund i w tym czasie toczy się walka o skuteczne zaprezentowanie jak największej ilości haseł. Po odgadnięciu przez publikę jednego hasła, pokazujący czyta i wciela w życie (z Januszem) kolejne i tak dalej, aż upłynie 45 sekund. Każde odgadnięte hasło to jeden punkt dla zgadującego oraz pokazującego. Na całą grę składają się 4 rundy, w trakcie których każdy raz pełni rolę “partnera Janusza”. Zwycięża osoba z największą zdobyczą punktową.

Półtora metrowy dmuchanie oznacza, że trzeba mieć trochę dystansu i liczyć na ciekawe hasła na kartach. Z tym pierwszym różnie bywa i dla części graczy będą to pokraczne kalambury i wywołają u nich zażenowanie zamiast salw śmiechu. Jeśli jednak zagracie w gronie akceptującym dmuchanego kolegę i jego wygibasy, pozostaje już tylko kwestia haseł. Są różne: od tego co Janusz robi (staje na rękach, kibicuje, przegląda Tindera), kim jest (Napoleonem, pomnikiem, hipnotyzerem), aż po używam Janusza jako packi na muchy. Jedne są łatwe do odgadnięcia i intuicyjne do pokazania, inne trudne i zniechęcające. Większość jest przede wszystkim zabawna i o to przecież chodzi w takich produkcjach.

Kim jest Janusz? bawi o ile podejdzie się do niego z odpowiednim, luźnym nastawieniem. Na dłuższą metę gra traci, bo hasła w końcu zaczną się powtarzać. Za to sięgając po Janusza raz na jakiś czas, dobra zabawa gwarantowana. Tym bardziej że cena jest całkiem przystępna.

 

Ocena: 7,5/10

Mechanika: Seven Towns
Ilustracje: autorzy różni
Liczba graczy: od 3 do 8
Wiek: od 12 lat
Czas rozgrywki: ok. 30 min.
Wydawca: Trefl

 

 

Scythe

Dziękujemy wydawnictwu Trefl za udostępnienie egzemplarza do recenzji.

Add a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.