(Recenzja) Narabi

Narabi to pudełeczko z 31 kartami, znacznikiem i pakietem 15 koszulek na karty. I o dziwo tyle wystarcza do fajnej zabawy.

Koszulki w Narabi to integralna część zabawy, a nie tylko ukłon w stronę graczy dbających o swoje nabytki. Po osobnym przetasowaniu 15 kart warunków i tylu samo kart kamieni, losowo łączy się je w pary i każdą taką parę umieszcza w jednej koszulce. Dzięki temu zabiegowi gracze otrzymują 15 par kart mających z jednej strony tekst warunku i kamień (wartości liczbowe) z drugiej.

Narabi

W grze 3-osobowej każdy dostaje 4 losowe karty, a w większym składzie po 3. Wszyscy wykładają swoje karty na stół w losowym porządku, stroną z kamieniami ku górze. Od teraz wspólnym celem grających jest ułożenie kamieni zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek zegara lub przeciwnie do niego. Podczas tury gracz musi dokonać zamiany kamieni z którymś ze współgraczy. Warunki jakie trzeba spełnić przy takiej akcji opisano na kartach umieszczonych w koszulkach razem z kamieniami. Przykładowo numer “4” można wymienić tylko z kartą o wyższym numerze. Z kolei “2” może zostać zastąpiona tylko białym kamieniem, a “6” nieparzystym numerem. Dzięki losowemu połączeniu kart w pary, nie ma mowy o autopilocie i beznamiętnej wymianie kart. Gra kończy się zwycięstwem po ustawieniu kamieni w odpowiedniej kolejności. Gracze mogą też przegrać, jeżeli jeden z nich nie będzie w stanie wykonać zamiany podczas swojej kolejki.

Narabi

W Narabi istnieje jeszcze system punktacji. Każda wymiana jest odnotowywana poprzez przesunięcie znacznika na karcie punktacji. Jak łatwo się domyślić, im szybciej kamienie zostaną poprawnie ułożone, tym zwycięstwo graczy będzie bardziej okazałe.

Prostota zasad i ogólny minimalizm pozwalają zasiąść do Narabi w każdym gronie, a już na pewno z osobami dopiero zaczynającymi przygodę z grami. Aby jednak czerpać z tytułu FoxGames jak najwięcej przyjemności, warto przed każdą partią (zgodnie z poleceniem instrukcji) od nowa połączyć karty warunków i kamieni w pary. Poza tym można jeszcze podnieść poziom trudności i zrezygnować z rozmów w trakcie gry. Wbrew pozorom banalne układanie kamieni w rosnący ciąg liczbowy nie jest takie proste i zmusza do ruszenia głową, zwłaszcza że zawsze trzeba dokonać jakiejś zamiany, nawet jeśli miałaby oddalić graczy od zwycięstwa.

Narabi

W zasadzie Narabi pozbawione jest większych wad. Szkoda wprawdzie, że nie zaimplementowano jakiegoś rozwiązania umożliwiającego grę w duecie. Poza tym w niektórych partiach trudno powalczyć o poprawienie rekordu w liczbie ruchów potrzebnych do ukończenia zabawy. Dlaczego? Odpowiedź jest banalnie prosta – losowe rozdanie może bardzo utrudnić życie i wymusić co najmniej kilkanaście wymian.

Narabi wpisuje się w grupę gier lekkich i przyjemnych. Warto spróbować tego tytułu, o ile poszukujecie czegoś szybkiego i łatwego do wytłumaczenia. To kolejna po The Mind wariacja na temat układania ciągu liczb. W obu przypadkach to szybkie i małe gry, dające sporą frajdę, lecz współczynnik “gry w grze” jest w Narabi zdecydowanie wyższy.

NarabiOcena: 7/10

Mechanika: Daniel Fehr
Ilustracje: Konstantin Zheludev
Liczba graczy: od 3 do 5
Wiek: od 10 lat
Czas rozgrywki: ok. 20 min.
Wydawca: FoxGames

 

 

Say May Name

Dziękujemy wydawnictwu FoxGames za udostępnienie egzemplarza do recenzji.

Add a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Kontynuując korzystanie z witryny, zgadzasz się na używanie plików cookie. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close