Wyrocznia Delficka – Unboxing #3

Chciałeś kiedyś zasiąść na Olimpie? Pić z pucharu bogów obok samego Zeusa? Jeśli tak, to teraz masz ku temu okazję. Bóg piorunów postanowił zaprosić do swego stołu jednego śmiertelnika. Jednak aby wybrać najbardziej odważnego, przygotował wpierw dla każdego śmiałka 12 arcytrudnych zadań. Aby przepłynąć ten labirynt pułapek, musimy udać się po pomoc do wyroczni, która pomoże nam obrać właściwą drogę.

Tak w skrócie prezentuje się fabuła Wyroczni Delfickiej od Fullcap Games. Jednak zanim damy się porwać niecodziennej tematyce, warto przejrzeć zawartość pudełka. Jest solidnie wykonane i dość sztywne, nie ma więc obaw, że szybko się zużyje, czy dozna większych uszkodzeń przy transporcie. Efektownie prezentuje się też wierzchnia grafika – wyraziste kolory przyciągają oko, a górna ilustracja Zeusa dobrze nastraja do gry.

Pierwsza rzecz, jaka cieszy po otwarciu pudełka, to brak jakichkolwiek  „zapychaczy”.  Spora przestrzeń wypełniona jest następującymi elementami:

  • 4 pomoce graczy
  • 4 plansze graczy
  • 42 karty ran
  • 30 kart wyroczni
  • 22 karty ekwipunku
  • 18 kart towarzyszy
  • 12 kafli planszy
  • 6 kafli miast
  • 12 kafli wysp
  • 48 kafli zeusa
  • 8 kafli okrętów
  • 34 żetony łaski
  • 4 tarcze
  • 1 papierowy znacznik zeusa
  • 24 drewniane znaczniki darów
  • 6 drewnianych świątyń
  • 24 drewniane znaczniki potworów
  • 8 drewnianych posągów
  • 24 drewniane znaczniki bogów
  • 12 drewnianych kapliczek
  • 4 drewniane okręty
  • 12 kości wyroczni
  • 1 kość walki
  • 1 kość tytana

Unboxing 2

Instrukcja to dwunastostronicowa książka, obszerna, ale w miarę przejrzysta, dość dobrze obrazująca rozgrywkę i zasady.

Elementy drewniane to nieduże pokolorowane klocki, wśród których znajdziemy:  dary, świątynie, potwory, bogów (tutaj ciekawostka: potwory i bogów robimy sami, naklejając naklejki  na odpowiednie klocki), posągi, kapliczki, okręty, kości wyroczni, kość tytana oraz kość walki. Wszystkie wykonane zostały solidnie, nie ma różnic w kolorach ani ostrych zadziorów. Podobnie zadbano o kości wyroczni, gdzie biała matowa powierzchnia z kolorowymi znakami robi solidne wrażenie.

Unboxing 3

Unboxing 4

Kolejnym elementem do zaprezentowania są cztery plansze gracza oraz cztery karty pomocy. Tutaj mamy do czynienia ze sztywną, grubą, połyskową tekturą, która mimo że jest dość obszerna to dobrze leży w dłoni. Graficznie owe rzeczy również prezentują się zadowalająco, ewentualnie można mieć zastrzeżenia do rewersów plansz graczy, ponieważ mają zbyt intensywne kolory.

Unboxing 5

Unboxing 7

Dość dobrze Fullcap Games podeszło do wyprasek, na które składa się sześć dużych plansz, łącznie dających 12 kafli planszy, 6 kafli miast, 12 kafli wysp, 34 żetony Łaski, 48 kafli Zeusa, 8 kafli okrętów, cztery tarcze i jeden przestrzenny znacznik Zeusa. Do wykonania powyższych nie można mieć zastrzeżeń, rysunki naniesione zostały poprawnie, nie ma błędów w druku i bez problemu odchodzą od szablonu.

Unboxing 8

Unboxing 9

Ostatnim elementem są malutkie karty. W tym wypadku otrzymaliśmy ich 112, w tym: 42 kart ran, 30 kart wyroczni, 22 karty ekwipunku i 18 kart towarzyszy. Są one niemal o połowę mniejsze od dobrze znanych normalnych rozmiarowo kartoników. Niemniej dobrze leżą w dłoni i równie dobrze zostały wykonane. Z kolei nieco słabiej wyglądają tu ilustracje. Graficznie jest różnie, niektóre są naprawdę przyjemne dla oka, a innym brak nieco oryginalności.

Unboxing 10

Podsumowując. Spore pudełko Wyroczni Delfickiej robi dobre wrażenie, podobnie jak jego zawartość. Elementów jest sporo, wszystkie wykonane z przyjemnych w dotyku i dla oka materiałów. Jedynie strona rysunkowa w niektórych przypadkach zawodzi, jednak  nie jest to znaczący minus.

Mechanika: Stefan Feld
Ilustracje: Dennis Lohausen
Liczba graczy: 2-4
Wydawca: Fullcap Games

Scythe

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*